úterý 10. června 2014

Jahodová pohodová

Taky zavařujete ve 33 stupňovém vedru nebo jsem s touhle úchylkou zcela ojedinělá? Ve staré kuchařce jsem objevila úžasný recept na citrónové jahody a jahodový sirup. Už byla bublanina, tvarohový dort a další obdoby jahodových moučníků. V mrazáku trůní 100 ks tvarohových knedlíků s jahodami a taky jahodová dřeň. Navečer si dáváme mražené jahodové semifredo, občas i jahodový kefír, koktejl nebo jahody jen tak.

Nedávno jsem četla rozhovor se Zdeňkou Panovskou ze senzorické laboratoře Ústavu chemie a analýzy potravin. Ta mimo jiné prohlásila, že kdyby všechno, co voní a chutná po jahodách, mělo být z jahod, potřebovali bychom samostatnou planetu, na které bychom ty jahody pěstovali.

Nevěřím. U nás je momentálně z jahod úplně všechno a stačí nám na to jeden záhon :)

Mějte se jahodově.











13 komentářů:

  1. No já se zblázním! Z popisu a fotek mám tak nějak chuť na všechno. I když ty teplý ponožky bych si dneska odpustila:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až se zima zeptá, co jsi dělal v létě, tak já určitě jahody a ponožky dětem k Mikuláši.

      Vymazat
  2. Ty jahody vypadaji tak chutne a zasoby jsou uz velke , u vas hlad a zizen nebude.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsi mě totálně naladila na jahodovou vlnu - co nejdřív musím na Zelňák pro jahody!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovoluji si doporučit http://www.jahodarnabratcice.cz/index.html. Když pojedete ráno na 6:00 nasbíráte bedýnku za pár minut. Není nad čerstvě utržené za dobrou cenu :)

      Vymazat
  4. také si jahodíme:)ze semínek máme lesní jahůdky, co budou doufám příští rok už plodit:)a z trhů košík, kilo na marmeládu na těžkou zimu a kilo jen tak do pusy:)máte nádheru na zahradě!v houpačce, i tu stodolu...nádherňajs!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko projela jsem celý váš blog. Vy rozhodně patříte do mých oblíbených. Vaše tvorba je tak nenucená, nearanžovaná a pohodově klidná. Děkuji blogu, že jsem k vám směla nakouknout. Teď už budu nakukovat pravidelně :)

      Vymazat
    2. jé to mám radost:)děkuju,nápodobně!:)

      Vymazat
  5. :-) mám asi stejnou úchylku...zavařuju když je co, teplota nerozhoduje...a jahod se letos urodilo... ráda chodím k vám chodím nakukovat...máte tu útulno... Veronika

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou pohodové obrázky. Červen je jistě pojmenován po všem tom červeném ovoci. Na citronové jahody jsem velmi zvědavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dano nejste sama koho zajímají. Už mi psala i kamarádka (co se vytrvala stydí psát sem), že chce recept. Tak já ho hodím do nějakého příštího příspěvku.

      Vymazat