sobota 17. ledna 2015

Zelená je leden

Dvě ženy. Jedna velká a jedna malá. Jedna ráda plete a druhá se ráda plete. Do všeho. A obě moc rády čtou.

Šátek Boneyard z překladu Vlněných sester. Když jsem si koupila dvě klubíčka hříšně drahého kašmíru v téhle trávově zelené byla to jasná volba. Obláček. Zelený. Zbylo mi 10 cm. Prostě klikáček. A zelená je pro lišky dobrý podklad. Těšení se na jaro.

Kniha Halali z antikvariátu zakoupena na doporučení pro synka myslivce a budoucího lesního pána. Už ji od vánoc s nadšením četla celá rodina. Tedy kromě jeho. 

Dnešní suché plstění Julie. Ještěrka pro kamarádku k narozeninám. Já bych to dny plánovala a tvořila. Ona vezme vlnu a jehlu a za chvilku drží vyvedeného obojživelníka, vlastnoručně vytvořené přání ve verších a naaranžovaný ovocný koš. Rychlá ruka to je. Nebo já už nějaká pomalá.

A čte Magora. Ten v ní vzbudil zájem o historii nedávno minulou. A tak jsme ve škole přeskočily Velkou Moravu a bavíme se o totalitě. Naprosto vážně. A závěr?
S komunisty jsme se nebavili, nebavíme a bavit nebudeme!





Foto "Ještěrka" a "Magor dětem" by Julinka. Vypadá to na brzký konkurenční blog :)



18 komentářů:

  1. já pořád že až budu velká, přídíme si (dalšího) magora domů. A kdy že se vám to má vykulit?:)na jů blog se těším:)

    OdpovědětVymazat
  2. Jen jsem vzdychla krásou - to je nejdokonalejší zelená...
    Krásný šátek, smekám před šikovností a trpělivostí.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla a jsem tou zelenou naprosto taky uchvácena.

      Vymazat
    2. A k Vaší nádherné barvě vlasů to je jak povinné:-)
      A ke kulení přeji, ať je vše v pořádku a pokud možno, a´t je to krásný zážitek!

      Já kdysi za telecích let chtěla takovou barvu také, ujížděla jsem na tiziánu a mědi a jednou se mi to nějak vymklo a na střední mi spolužák říkal:"Rudá záře nad Kladnem":-))
      Ještě jednou smekám před zelenou parádou a Vám držím palce,
      hezký den, Magda

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuji za překlad. Je to fakt relax pletení bez velkého myšlení.

      Vymazat
  4. krásný šátek máš! šikovná to žena :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ta ještěrka ! Je vidět, že Julie o výsledku vůbec nepochybovala. Krása.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný šátek i barvička. Já nemám zelenou ráda od mládí, ale tahle se mi moc líbí. Ještěrka je úžasná. Růža

    OdpovědětVymazat
  7. Jupíí, že jste sehnali Halali! My máme doma verzi s fotografií srnečka. Je fajn, že se líbí a líbila. Kašmír je skvělá investice! Oba výrobky jsou překrásné. Tleskám šikovným pacinkám:-) Mia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme za doporučení. Je to fakt krásná kniha. Byť jsem si myslela, že mě to téma až tak nezasáhne, zasáhlo.

      Vymazat
    2. Tak to mne těší dvojnásob, já se poohlédnu po tom "Magorovi", i když jsme na něj ještě malí.

      Vymazat
    3. Mio, na Magora malí nejste! A doporučuji CD verzi jak vypráví jeho básně Aňa Geislerová - to je geniální!

      Vymazat
    4. To je pravda. Psal to svým dcerám z vězení, když jim bylo myslím kolem 1 a 3 let. A ty říkanky a povídánky jsou moc půvabné.

      Vymazat
  8. Peti, ani si nechci představovat hebkost, hřejivost a ňuchňavost zeleného zázraku! Zhodnotila jsi klubíčka jaksepatří. Chodím teď nakukovat s napětím, zda už přibyly další ručky k oplétání či zda Budulínka všechny ty lišky ještě nevylákaly. Myslím na Tebe. Petra

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný šátek, krásná zelená, mohu se prosím zeptat, jaká značka je ta použitá příze? Mohu očka na ní nechat. Děkuju
    Držím palce, ať se odštěpíte v pořádku :)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, příze byla zakoupena na http://katrincola-yarn.cz/1|84|.k.03C.prize-ostatni-luxusni.html
      Bohužel koukám, že už v nabídce není. Zkuste oslovit paní majitelku, třeba vám dokáže pomoci. A děkuji!

      Vymazat