středa 14. prosince 2016

Myší kmínová invaze

"Když nemůžeš, tak přidej" si teď opakuji stále jako mantru. Rozjímám, kdykoliv můžu. Naučila jsem se přepínat k meditaci prakticky všude. Nejlépe mi to jde vleže u Toníkovi vláčkodráhy. I když přísahám, že jednou ty koleje a ty kabiny tím sekundovým lepidlem slepím. 

Daří se mi dodržovat nepsané pravidlo, že po 20:00 večer už nepracujeme. To je čas na koníčky, na sebe, na rodinu. Jakmile uložím děti zalézám do dílny a došívám poslední dárky. Tento týden přilezla i Julinka a pracovala na školním projektu. Dostali za úkol vytvořit pravěkými postupy a metodami nějaký nástroj či věc typickou pro pravěkého člověka. Zatímco školní vitrínu zaplnily sekeromlaty, Julinka popřemýšlela a vyrobila vřetánko s přeslenem z nepálené hlíny. Jak já jsem vděčná za osvícené učitele, co nepřehlcují děti daty, ale nutí je o té či oné době přemýšlet. Přihodím paní učitelku na seznam šitých dárků. Tudíž si ale dovoluji navrhnout přesunutí vánoc na leden. Zvýšíme tím pravděpodobnost, že bude sníh a já dovyrábím všechny ty plánované dárky :)

Pečeme. Po chvilkách. Maximálně dva druhy denně. Tonda bohužel pomáhá. Snažím se mu vždy přidělit nádobí i kus těsta, ale on tu odstrčenost cítí a dožaduje se být plnohodnotným členem týmu. Některé pracny, následkem jeho usilovné činnosti, vypadají jako ze Star Wars. To já nedokážu. Všechno trpělivě snáším, ale že mi posypal cukroví v krabici kmínem a já pak omdlévala nad předpokládanou myší invazí, to mu jen tak nezapomenu. Naštěstí druhý syn se cukroví vzdát nechtěl a tak provedl důkladnou analýzu domnělých myších exkrementů včetně ochutnávky a vše je zachráněno. 

Taky se tak těšíte?









4 komentáře:

  1. :-))))) Já to tady prostě miluju:-)))))Myším zdar a jdu si odříkávat tu mantru:-))))))

    OdpovědětVymazat
  2. Moc ráda vás čtu, rodinko.
    Pracnová figurka, to bude patrně člen kapely z baru v kterési zapadlé galaxii :o)
    Rohlíčky jsou ze všech rohlíčků nejkrásnější.

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna jsem včera četla v knize Mikuláše, Ježíšek, pan Vrána a my, že Ježíšek nechal dětem ve schránce vzkaz "nestihnul jsem to, přijdu zítra".. a říkala jsem si, že být tím dítětem, tak mě mrskne. Ale jako matka Tvůj návrh posunout Vánoce na leden jednoznačně podporuji! :-D :-D :-D :-D
    A přidávám moji oblíbenou matru - Svět patří těm, co se hned nepos.. víš co :-D

    OdpovědětVymazat