čtvrtek 16. ledna 2014

Pánská jízda

V rekordním čase jsem si zateplila svoje kluky. Tak snad už k tomu příroda přidá i trochu toho mrazu a sněhu. Focení je v té šedi, mlze a tmě čím dál obtížnější. Takže čapky na klucích a čapky focené venku vypadají jako že jde o dva nezávislé projekty pro minimálně 6 hlav. Nedejte se zmást. Tolik mužských hlavounů u nás ani nežije. Zatím. První fotka je o tom, jak jim to sluší a druhá je o tom, jak co nejreálněji ty pletené pokrývky vypadají.

Technické parametry:

Materiál: Rowan tweed (100% vlna z rumunských ovcí zpracovaná v Anglii - 50 g/118 m)

Velikost: naprosto univerzální (řekněme od 3 - 100 let)

Časová obtížnost: Co čapka to jeden večer (pokud ovšem rodině nebude vadit pár dní za sebou k večeři párek, který si musí sami i ohřát)

Postup: Nahodíme 96 ok (nebo dle síly příze i jiný, upravený počet dělitelný 6) a rozdělíme rovnoměrně na 4 jehlice (24 ok).
Pleteme patent - 2 hladce, 2 obrace - do výšky cca 9 cm
Dále pokračujeme vzorem dle schématu níže. Pokud vám na jehlicích trpělivým postupem zbylo 16 ok, můžete začít provolávat JUPÍ, povedlo se! Zbývajícími oky protáhneme přízi, stáhneme a zapošijeme. Nosíme a sluší nám :)




 


14 komentářů:

  1. Dík moc za návod. Chlapci jsou úžasní v čepicích i bez nich....:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si fakt myslela, e je to šest různých čepic- Chtělo by to trochu sluníčko nebo aspoň sněhu.

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda! Frajeři! A vzorek vypadá, že bych snad i zvládla :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Čepice parádní, jak to tak vypadá, tak budu mít letos pro synovce supr dárek k Vánocům. Jenom bych se chtěla zeptat - rubové řady pletem tak jak se jeví.
    Dík
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čepice se plete na 4 jehlicích. Tudíž nejsou rubové řady. Plete se stále dokola, podle návodu. Kdyby to nějak nešlo, napište a nějak to dáme dohromady. Pěkný den.

      Vymazat
    2. Petro dík, nějak jsem se asi někde zapomněla, co jsme na mateřské tak mi to občas nemyslí. Koukala jsem se na schéma a nějak jsem zapomněla, že je to na čepici. Dík za vrácení do reality:-).
      Kdybych byla začáteční, neřeknu, ale čepice pletu stále.To je fakt trapas.
      T.

      Vymazat
    3. To se stává všem. A ještě, že tak. Jaký by byl svět bez chyb, omylů a trapasů. Já bych mohla vyprávět. Teď mám zrovna jeden super luxusní. Můžete s klidem usínat :)

      Vymazat
    4. Prosím můžete mi sdělit jaké množství je na jednu čepici

      Vymazat
    5. Já si troufám vzpomenout, že to bude jedno klubíčko (necelé). Zkusím převážit. Moment... Tak to dělá cca 40g.

      Vymazat
    6. Děkuji moc za upřesnění.

      Vymazat