pondělí 26. června 2017

Z Julinky je Julie

Ono to úplně není jen za vysvědčení. Koupila bych je i kdyby žádné nebylo. Tahle první nafocená várka je pro Julii. Od 11 let ji nesmím říkat Julinka. Změnila šatník, vyrostla, používá výrazy, kterým mnohdy nerozumím (jůtuber, spiner, čelendž...), ale je stále moc fajn. A čte. Lidi, jak ta vám čte :)

Motivační karty "Cesta k sobě" už mám vyhlídnuté a koupené dlouho. Dají se prohlížet a také se dá třebas jen jedna náhodně vytáhnout před cestou do školy na rychlou motivaci. Moudro vedle moudro nejen pro dospívající Julie.

Ostatní knihy jsem zakoupila z nově vznikajícího knihkupectví kvalitních knih pro děti Dlouhá punčocha.

Obzvlášť Příručka pro přežití ve městě. Dlouho jsem se tak nezasmála. To se tak dva kluci rozhodli, že příruček pro přežití v divočině je spousta, ale příručka do města? Tam se pravda zálesácké rady úplně nehodí. Rozhodnou se proto, že si takovou příručku napíší sami. A mají úspěch. Možná i proto, že se o rady obrátí mezi nejpovolanější - mezi lidi bez domova, kteří znají město úplně nejlíp ze všech.

Kniha Anna a vlaštovčí muž je prvotina Gavriela Savita. A velmi úspěšná. Osobně jsem ještě nečetla, ale těším se moc.

K čemu jsem se už dostala? K několika inspirativním příběhům žen z knihy Good Night Stories for Rebel Girls. Příběhy jsou krátké, vhodné pro začínající rebelující angličtináře. Každý příběh je doplněn originální ilustrací. Krásnou ilustrací. Pro mě osobně je to KNIHA s velkým K, která nesmí u Julie v knihově chybět.

Nějaké další tipy na knihy pro dospívající dívky jako protipól všem těm upířím ságám, zamilovaným puberťačkám a koňským stories? 



















5 komentářů:

  1. Co třeba knížky od Saroyana? Mami, mám tě ráda; Tati, tobě přeskočilo; Lidská komedie?
    Já byla kolem 13 let unešena ze Hemingwayova Starce a moře a také z knížky Romaina Rollanda Collas Breugnon - Dobrý člověk ještě žije. Pak by se Júlii mohla líbit trilogie od Marcela Pagnola Jak voní tymián.
    Hodně jsem četla věci od Geralda Durrela (musím vypíchnout O mé rodině a jiné zvířeně).
    Bezvadná je i kniha F.G. Bengsstona Zrzavý Orm. Nebo Clarence Day - Otec hlava rodiny. Anebo Knihy Ursuly K. le Guinn Čaroděj Zeměmoří, Hrobky Atuánu, Poslední pobřeží, Tehanu ...
    K těmto knížkám se vracím pořád a čtou je i naši kluci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó děkujeme, taká klasika. Jdu zahrábnout do knihovny. Spousty toho mám :)

      Vymazat
  2. Za Durrela se taky přimlouvám. Naše nejmladší Anna (10 let) čte ráda Jacqueline Wilsonovou, protože její příběhy jsou dost jako ze života a ne vždy se koná happy end. A velmi, velmi doporučuji Podivuhodný den od Ellen Potterové. Naše děti nadchla. I kluky!

    OdpovědětVymazat
  3. Lewis: Narnia aj iný Lewis. Alica v krajine... a Tolkien a Tomáš Brezina a Slávna päťka:-)
    To bolo čítanie mojich.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc díky za tipy a za tento článek! V tom věku jsem milovala Pána Prstenů a exotické Příběhy soudce Ti od Roberta van Gulika.

    OdpovědětVymazat